15.4.16

Ucierane, bezglutenowe ciasto z rabarbarem i malinami

To ciasto powstało z trzech powodów...pierwszym z nich jest Monika, która jak się okazuje nie toleruje glutenu i chciałam ją pocieszyć...podobno zjadła połowę blaszki za jednym zamachem :-),  drugim powodem jest fakt, że moje bezglutenowe mąki nadal stoją w szafie a ja nie mam kiedy ich użyć a trzecim powodem jest to, że przecież miałam uczyć się przygotowywać posiłki bezglutenowe, może bardziej wypieki bo posiłki chyba nie są aż tak skomplikowane i wcale nie potrzeba w większości stosowania do nich mąki. Muszę przyznać, że obawiałam się gdy wsunęłam już blaszkę do pieca ale po spróbowaniu okazało się, że ciasto jest bardzo dobre, smakuje jak babka piaskowa i tak samo się kruszy. Pewnie można zastąpić trochę mąki kokosowej jakimś "zlepiaczem" ale ja jeszcze do tego etapu nie doszłam :-)
Ucierane, bezglutenowe ciasto z rabarbarem i malinami
przepis własny

Składniki:
  • 130g mąki bezglutenowej ( takiej )
  • 50g mąki migdałowej
  • 50g mąki kokosowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150g miękkiego masła
  • 150g cukru
  • 3 jajka
  • 80g słodkiej śmietanki
  • 60g likieru pomarańczowego Cointreal
  • rabarbar
  • plastry świeżego kokosa
  • maliny i mięta do dekoracji
Przygotowanie:
Włącz piekarnik na 170' 
Masło utrzyj z cukrem na bardzo białą, gładką, puszystą masę. Najlepiej gdy składniki są w temperaturze pokojowej. Do ubitego masła dodaj po jednym jajku cały czas ubijając na wysokich obrotach by masa się nie zważyła, gdy jajko połączy się z masą, dodaj kolejne jajko i kolejne. Następnie dolej likier oraz śmietanę. Mąki i proszek połącz w oddzielnej miseczce i dodawaj bardzo powoli do masy ubijając na najniższym stopniu miksera.  Gdy tylko masa będzie jednolita, zakończ miksowanie. Wyłóż blaszkę papierem, przełóż masę, obłóż wierzch rabarbarem i malinami i wstaw do piekarnika na 50 minut. Po tym czasie ostudź ciasto, obsyp cukrem pudrem, udekoruj według własnego uznania i możesz jeść :-) Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Wygląda meeeeeeeeeeeeega apetycznie <3
    Serdeczności!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. smacznie wygląda zapraszam na blog nowy

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smacznie wygląda to ciasto :) Ale wcale nie jest takie proste do zrobienia. Zwłaszcza z tym warzeniem się ciasta. Ale myślę, że praktyka czyni mistrza :)
    Powiedz mi, jak mikser czyścisz? Masz zmywarkę? Bo jeżeli nie, to chętnie się dowiem, jak to robisz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli składniki masz w temperaturze pokojowej to masa nie powinna się zważyć ponieważ oba składniki - masło i jaja są ciepłe..ważą się wtedy gdy masło masz ciepłe ( temp pokojowa ) i dodasz zimne z lodówki jajko. Ciasto jest na prawdę proste, uwierz mi! Co do miksera to nie mam potrzeby go jakoś specjalnie czyścić...nie myśl sobie, że masło w temp pokojowej aż tak "chlapie" ..to nie śmietana :-) ..nie mam zmywarki :-) a mój mikser po miksowaniu tej masy w ogóle nie był brudny, wystarczyło umyć rózgę :-) to wszystko

      Usuń
    2. poza tym...miksera nie wkłada się do zmywarki :-)

      Usuń
  4. Ciasto wygląda apetycznie :) Bardzo piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie :) Dziękuję za ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji