13.1.16

Risotto szpinakowe z przegrzebkami i chipsem z parmezanu

Dzisiaj totalnie zaszalałam ..dzień był pełen pracy, nie mogło się obyć bez rarytasów, które nadal mam i jak wspomniałam w poprzednim poście, otrzymałam od firmy Kuchnie Świata. Zabawiłam się dzisiaj trochę eksperymentalnie, w końcu na co dzień nie jadam pysznych przegrzebków, nie jestem też ekspertem i za dużo o nich nie wiem...chociaż dzisiaj czuję się wyjątkowo przyjemnie...prawie jak dobry kucharz! Danie było naprawdę wyśmienite, udało mi się wykonać pyszne risotto, upiekłam pachnące chipsy parmezanowe i usmażyłam bardzo smaczne przegrzebki a do tego przygotowałam całkiem fajne danie na talerzu a wcale tak prosto jak się wydaje nie było :-)
Risotto szpinakowe z przegrzebkami i chipsem z parmezanu 
przepis własny


Składniki: na przegrzebki
  • 5 przegrzebków ( takich )
  • 2 łyżki masła
  • odrobina soli i pieprzu
Przegrzebki opłukać, osuszyć w papierowym ręczniku. Patelnie rozgrzać, dodać masło i gdy będzie gorące przełożyć przegrzebki. Oprószyć delikatnie solą i pieprzem i smażyc z obu stron około 4 minut do zrumienienia.

Składniki: na chips z parmezanu
  • 50g parmezanu
 Parmezan zetrzeć na drobnej tartce. Na papierze do wypieków ułożyć okrągłe ranty i wysypać na nie grubą warstwę parmezanu. Z tej ilości wychodzą 3 ciasteczka. Piec w nagrzanym piecu do 200' około 4 minuty. Pozostawić do ostygnięcia. 
Składniki: na małą porcje
  • 50g ryżu do risotto
  • 3/4 szklanki białego wytrawnego wina
  • 750ml bulionu warzywnego lub wody
  • 50g szpinaku
  • sok z połowy cytryny
  • 20g startego parmezanu
  • łyżka gęstej słodkiej smietany
  • 2 łyżki masła
  • ząbek czosnku
  • szalotka 
W garnku rozgrzać dwie łyżki masła, wrzucić  posiekaną szalotkę i podsmażać aż się delikatnie zeszkli. Następnie dodać ryż i dalej smażyć do czasu aż ryż się podgrzeje. Wlać wino i całkowicie odparować, następnie dodawać powoli bulion lub wodę w kilku partiach tz gdy jedna część dolanego bulionu wchłonie w ryż, dolać kolejna część. Dodać starty parmezan oraz łyżkę śmietany i dobrze wymieszać odstawiając z ognia. Szpinak zmiksować z sokiem z cytryny na gładką masę, przetrzeć przez sito by nie było grudek, dodać do risotto na samym końcu gotowania by szpinak nie stracił swojego koloru, wymieszać i wyłożyć na talerz, dodać przegrzebki oraz chips z parmezanu. Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji